MB (M103) klapisääre tihendite vahetus.

Mootor hakkas aegajalt veidi suitsema. Ja otsustasin ära vahetada klapisääre tihendid. Õnneks on seda võimalik teha ka ilma plokikaant maha võtmata. Tuleb lihtsalt õhusurve küünla-ava kaudu silindrisse lasta ja klapid püsivadki kinni verdru ja poolkuude äravõtmise ajal.

Paar meelespead neile kes tahavad selle töö ise ette võtta ja pole seda varem teinud.

*Nookurite rakise pingutus jõud on 21Nm(vanad poldid seda ei 50% tõenäosusega ei kannata, seega tuleb uued polidid osta kokku panemisel. 24tk)

*Eriti hoolikas tuleb olla nookuri rakise eemaldamise ajal, et ei hüdrotõukur ega selle all olev väike seib mootorisse ei kukuks. Samamoodi tuleb olla hoolikas ka poolkuude eemaldamise ajal vedu küljest.

Valmistasin ka kiirelt paar abinõud:
Abinõud

Toru ühes otsas süüteküünla keere ja teises otsas kompressorivooliku kinnitus.

Teine rakis on klapivedrude allasurumiseks.

 

Abinõud

Abinõud

AbinõudNookurite äravõtmisel tuleb hoolega jälgida, et hüdrotõukur ei kukuks oma pesast välja kuskile mootorivahele ja hüdrotõukuri all olev pisike seib samuti kuhugi ajama ei paneks!!!

 

AbinõudÜlemine on sisselaske klapp ja alumine väljalaske oma. Ja ennem tuleb nookurid küljest ära võtta, et klapid kinni tõmbaks ja siis alles õhk silindrisse lasta. Igaks juhuks mainin ka, et rõhku ei tohi ennem ära võta kui vedrud ja poolkuud ilusti taga on.
AbinõudPoolkuud võivad tahta mõningast kopsimist rakise peale ja ei pruugi esimese korraga kohe heameelega lahti tulla. Turvaline valik on magnetiga juba poolkuude juures valmis olla kui hakkad vedru alla suruma.

Tagasi pannes veendu kindlasti enne kui klapivedru täiesti vabaks lased et poolkuud ikka  korralikult klapi otsa ja vedruvahel kinni on. Kui see lahti pääseb peab neid nö poolkuusid Kuu pealt otsima minema.
AbinõudJa uus tihend juba paigas

TihendidTihendid2Vana vs uus tihend.