Mootori swap

Algselt oli peal uazi originaal gaz 21 mootor.

Kuna see oli juba üsna kohvi ja rasvanöör ei pidanud isegi peale alumise poole vahetamist õli enam kinni, otsustasin otsida uue mootori.

Üritasin leida gaz24-10 mootorit millel peaks olema juba väntvõlli tagaosas simmer rasvanööri asemel.

Aga kahjuks ei olnud tol hetkel kuskilt ühtegi normaalse hinnaga saada. Üks pakkumine oli ca 5000kr.- kap remonditud moto.

Aga ma ei usalda neid kap. remonditud asju. Kuna arusaam kap. remist on väga varieeruv.

Leidsin 1500 kr.- ühe gaz24 mootori, mis ilmselt aastaid kuuri all seisnud.

Ära peaks märkima veel, et mootori vahetuse puhul 24 vastu:

  • Jääb 24 hooratas koos sidurikojaga
  • 21 siduriketas tuleb väiksemaks treida või osta Hiiult UAZ-i poest spetsiaalne õiges mõõdus ketas.
  • Survelaager ja kahvel jäävad 21 omad.
  • 24 sidurikojai tikkpoldid käigukasti jaoks, tuleb tõsta koja  ülemistesse aukudesse.
  • Mootorikinnitus auke tuleb tiba suuremaks viilida.

Võtsin asja igaks juhuks lahti ja hämmastav mis sitta sealt leidus.

Raamsaal

hammas

vant

Ploki ja väntvõlli õlikanalitest sai ca pool tassitäit mineraalliiva ja õlimetallipuru ollust.

plokk alt

Kui suurem sitt oli maha pestud survepesuriga siis sai mootor algosadeks lammutatud ja plokk läks liivapritsi alla.

Mul ei ole muidugi õrna aimu kas liivapritsi kasutamine mootori laagri või silindripindadele ohtlik pole.

Samas liugelaagrid sai plokist väljavõetud selleks ajaks ja egas liivaprits silindrihoonist ikka hullem pole.

Lisa kommentaar