Mootori koostamine (g24)

Kuna mootorit just igapäev lahti ei võta siis otsustasin nukvõlli saaled/liugelaagrid ära vahetada. Kuna see polnud koduste vahenditega tehtav siis lasin Tõukuri nimelises firmas selle ära teha, hinda enam täpselt ei mäleta aga koos plokikaane lihvimisega midagi 1500-2000 kanti jäi.

Raam ja kepsusaaled jäid samaks ja kolvid sai kõik samasse kaalu aetud. Erinevused olid ainult mõni gramm ning näha oli, et keegi on varasemast neid kaalu ajanud juba.

Plokikaanelt sai 3mm maha võetud. Et kannataks 95-98 kütusega sõita. Erineva kirjanduse andmetel peaks kompresioon olema 7.5-8.2 originaalis. Praegu on 10 Bar kõigis silindrites võrdselt.

Rasvanöör sai MB varuosade kauplusest ostetud, lootes et saksa nöör hoiab õli kinni. Aga sellest pole väga kasu kui õlitagastussooned on kulunud. Samuti ka klapisääretihendid. Mingi vanema diiselmersu omad pidid olema. Veneomad on lihtsalt kummist rõngad millede keskmine ava on mõnedel kohati suurem kui klapisäär ise. Ilmselt mingi partiiviga. Saksa omad siiani suurepäraselt toiminud.

Mootor saigi kokku ja tööle. Kauaks seda rõõmu ei olnud kuna kas nüüd sellepärast, et ma plokikaant piisavalt tugevalt kinni ei keeranud (manuali järgi 68Nm) või siis plokikaanetihendi sita kvaliteedi pärast. Läksid nö mahlad segamini, mis omakorda keeras kulunud raam ja kepsusaaled totaalselt katki. õlisurve oli madal (külm 3bar/soojalt 0-1bar) ja seda 15 kraadise pakasega talvel kus mineraalõli on üsna paks.

Niisiis tuli mootor uuesti maha võtta ja laiali lammutada. Seekord läks siis väntvõll kogutäiega lihvi. Remontmõõt 0.75 ja 0.5 vastavalt siis raam ja kepsud. Rasvanöörivalikus jäi seekord 10mm vene nöör. Originaalis vist suurematel gaz ja muudel vene masinatel selline nöör. Eks tulevik näitab kaua see nöör vastu peab ja millal jälle õlirida järgi on. Vända lihv läkskoos õlitagastus soone tegemisega maksma ca 1700kr.- Mis sai jällegi Tõukur oü-s tehtud.

Väntvõlli otsasimmer sai lääne oma vastu vahetatud. Kuna volgas poes müüakse simmerit koos plekist rõngaga, millega simmer otsakaane sisse pressitakse ja välka simmer on ilma. Siis põletasin vene simmeri plekkrõnga seest ära ning pressisin lääne oma sisse. Toimib suurepäraselt.

Praeguse seisuga siis mootor peal töötab. Õlirõhk on soojalt 1-1.2  ja külmalt 4bar-i tühikäigul. Pöördeid andes samuti 4bar-i. Pumba klapp peaks kirjade järgi piirama rõhku 4.5bar-i peal. Seega võimalik, et klapi vedru nati väsinud. Peaks pumba ka välja vahetama lähitulevikus. Ehk tõuseks tühikäigu rõhk ka 2 peale.

Kogu remontimise ja mootori korduvale lammutamisele ning koostamisele, ning finantsilistele probleemidele on kõik see aega võtnud pea 2 aastat.

puhas plokk

ploki ots

 

 

Ja teist korda…..

 

Ja kuna mul pole korralikku suurt garaaži kus suuremaid ehtiustöid teha. Siis olen sunnitud kõiki asju õues tegema praegu.

Millegipärast on juhtunud nii, et mootori mahavõtmine kui ka peale panemine on sattunud just lumisele ajale.

Lisa kommentaar